Sunday, November 29, 2015

Firmas stila radīšana reklāmas un dizaina aģentūrā “UrbanPicture.net”

 
Vispirms loģisks jautājums – kāpēc firmai vispār būtu nepieciešams kvalitatīvs stils? Par to ir rakstītas grāmatas, un nevienam mūsu komandā nepatīk gari ievadi, tāpēc atbilde uz jautājumu slēpjas vienkāršā pretjautājumā:
 
Kurā no veidoliem attēlā redzamais uzņēmums dveš lielāku uzticību un spēj piesaistīt nesalīdzināmi kuplāku skaitu klientu?
 

Atbilde ir skaidra un aptauja būtu lieka. Ķeramies ragam pie vēršiem! Pirmais un galvenais firmas stila izstrādes posms ir logo dizains. Uz tā pamata tālāk tiek būvēts viss pārējais uzņēmuma vizuālais noformējums.
 

1. Solis: Klienta vēlmju noskaidrošana (vienkāršas jautājumu formas aizpilde)

Reklāmas un dizaina aģentūra UrbanPicture.net
Reklāmas un dizaina aģentūra UrabanPicture.net
Lai radītu nevainojamu logo dizainu, mums nepieciešams noskaidrot gan Jūsu personīgās vēlmes, gan visu informāciju par Jūsu uzņēmumu (nosaukums; darbības sfēra; konkurenti; kādas vērtības vēlaties, lai logotips pauž utml.).
Uz šiem un dažiem citiem nepieciešamajiem jautājumiem varat atbildēt, aizpildot nelielu jautājumu formu mūsu mājas lapā www.UrbanPicture.net, vai, ja vēlaties savas vēlmes izstāstīt klātienē, to droši varat izdarīt arī uz vietas mūsu ofisā Skolas ielā 9, Rīgā. Pirms tikšanās lūgums sazināties ( +371 2577 555 0, UrbanPicture@gmail.com), lai precizētu pieejamos laikus. Paldies!
Mēs rūpīgi iepazīsimies ar visu iegūto informāciju, atsūtīsim precīzas izstrādes izmaksas, kā arī paredzamos izpildes termiņus. Atkarībā no Jūsu projekta apjoma un budžeta, kādu esat gatavi atvēlēt dizaina izveidei, pie logo konceptu radīšanas strādās 1-4 profesionāli mākslinieki.
Kad viss nepieciešamais info ir noskaidrots, sākot darbu, standartā lūdzam apmaksāt iemaksas rēķinu (50% no summas).

 

2. Solis: Analīze

Logo uzdevuma analīze
Analīze būvuzņēmumam SIA "Accent Būve"

Šis ir ļoti svarīgs posms logo veidošanas procesā, kas nodrošinās to, lai izstrādātais rezultāts atbilst mērķauditorijai, atšķiras un labā nozīmē izceļas uz konkurentu fona, kā arī pauž galvenās uzņēmuma vērtības un filozofiju.
Tiek izanalizēti arī galveno konkurentu firmas stili un logo, īpaši atzīmējot plusus un mīnusus. Tas ne tikai ļauj noskaidrot šos veiksmīgos un neveiksmīgos dizaina piemērus, bet nodrošina arī tos svarīgos punktus, no kuriem dizaina veidošanas gaitā mums obligāti jāizvairās, lai nerastos manāmas līdzības ar Jūsu uzņēmuma konkurentiem.

 

3. Solis: Iedvesma

Iedvesmas smelšanās
Iedvesmas smelšanās

Šis solis pavisam organiski seko uzreiz aiz tikko minētā un tad attīstās vēl plašāk. Par piemēru šajā rakstā ņemsim mūsu draudzīgo un patstāvīgo klientu “Accent Būve”. Iepriekšējā solī (analīzē) mēs izpētījām tādus viņu konkurentus, kā “Skonto Būve”, “Re&Re”, “Reabuve.lv”, “Metali.lv” un vairākus citus, pārsvarā atzīmējot visu, no kā jāizvairās un piefiksējot arī dažus pozitīvos faktorus. Savukārt šī trešā soļa sakarā mēs vārda tiešā nozīmē aplūkojam tūkstošiem logo piemērus no logo grāmatām un interneta resursiem saistītajās industrijas nozarēs, lai saprastu kādas krāsas, fonti, stils un tendences būs piemērotākās un veiksmīgākās konkrētā uzņēmuma logotipam.
Tiek aplūkotas arī neskaitāmas fotogrāfijas. Ja šī kompānija ir būvuzņēmums, mēs apskatām pieejamās realizēto būvobjektu fotogrāfijas. Ja tas ir mēbeļu ražotājs, tad iedvesmu meklējam gan viņu paveiktajos darbos, ja tādi pieejami, gan skaistu mēbeļu fotogrāfijās interneta resursos. Ja tas ir kas specifiskāks, teiksim, uzņēmums, kas nodarbojas ar sporta deju pasākumu organizēšanu, mēs veltām ilgu laiku, lai pētītu attēlus un video no dažādām sporta deju sacensībām, piefiksējot, kādas ir vizuāli pievilcīgākās pozas, gaismas, kompozīcija utml., lai kādā no konceptiem to varētu mēģināt veiksmīgi un stilizēti ietvert.
Iedvesma ir ļoti interesants process, kas dizainera prātā darbojas visā dizaina tapšanas gaitā. Pat neliela un pilnībā nesaistīta vizuāla detaļa var būt par neparedzamu, radošu domu “ķēdi”.

 

4. Solis: Skiču radīšana

Logo dizaina skices
SIA "Accent Būve" radītās logo dizaina skices

Balstoties uz visiem trim iepriekš aprakstītajiem soļiem (klienta vēlmēm, veikto analīzi un iedvesmas materiālu ieguvi), tiek radītas neskaitāmas skices. Šis ir posms, kur radošums spēlē vislielāko nozīmi visa procesa gaitā. Domu lidojums ir pilnīgi brīvs, un šajā solī mēs neierobežojam nevienu mūsu mākslinieku konkrētā formātā… lai doma neaizlidotu :) Skices tiek veiktas gan uz baltiem papīriem, gan skiču kladēs, datoros, uz salvetēm, plaukstām, tāfeles, pat vien tekstuāli detalizētas telefonos. Tās var būt pilnas ar aprakstošu info, apvilktām detaļām, bultām un domu kartēm. Tāpēc klientiem darbu šajā stadijā vēl neatrādām, tās saprotam un vizuāli uztveram vien mēs paši :) Aiz vienas ātras un nelielas skices var slēpties stundām ilgs tapšanas un domu process.
Katra skice tiek balstīta uz visiem 6 efektīva logo izstrādes pamatprincipiem, vairāk par to varat izlasīt mūsu rakstā (angļu valodā): 6 RULES TO REACH EFFECTIVE LOGO DESIGN

 

5. Solis: Konceptu radīšana un atlasīto skiču izstrāde datorgrafikā

Logo skiču radīšana datorgrafikā
Logo skiču izstrāde datorgrafikā

Atkarībā no projekta apjoma skices veido 1-4 mākslinieki, katra redzējums ir oriģināls un rezultātā radošais direktors apstiprina veiksmīgākās idejas, kuras tālāk tiek vēl pilnveidotas un attīstītas visās iespējamās variācijās un visbeidzot labākais variants radīts datorgrafikā. Standartā šādi izstrādājam vismaz 5 pilnībā atšķirīgus konceptus.

 

6. Solis: Atkāpe

Visa procesa garumā svarīgi ir izanalizēt padarīto ar svaigu redzējumu

Ilglaicīgi strādājot pie viena konkrēta projekta, ļoti svarīgi ir atrast laiku nelieliem pārtraukumiem, lai, “atnākot atpakaļ”, padarīto varētu vēlreiz izanalizēt ar svaigu skatu, pat ja pie projekta strādā vairāki mākslinieki un viedokļi tiek apmainīti. Tas ir gluži, kā smaržu veikalā pēc 10 dziļi ieelpotiem aromātiem pārdevējam palūgt kafijas pupiņas, ko pasmaržot, vai arī uzpūst izvēlētās smaržas uz papīra loksnītēm un sajust to aromātu atkārtoti pēc neilga laika. Visa ideja ir atpūtināt prātu un nomainīt fokusu - pievērsties citiem projektiem un pēc tam vēlreiz aplūkot konkrēto, “pārbaudīt” šos jau radītos dizainus ar jaunu un svaigu redzējumu, lai pārliecinātos, ka tik tiešām viss ir nevainojami un nevienu detaļu nav nepieciešams mainīt. Ļoti reti, bet arī pieredzējušu mākslinieku un dizaineru darbā rodas situācijas, kad pie kāda no konceptiem ir strādāts ievērojami ilgu laiku līdz pat mazākajām detaļām, kas prasījušas neskaitāmas stundas, taču šis “6.solis” var likt redzēt lietas skaidri. Jābūt stingram raksturam, lai to pieņemtu un saprastu, ka diemžēl veltītais darbs šim kādam konkrētajam konceptam ir bijis lieks un, ja mums tas nešķiet veiksmīgs, klientam to neatrādīsim. Tas liecina par kvalitāti un profesionalitāti, jāprezentē ir tikai labākie darbi.

 

7. Solis: Paraugattēlu izveide

Logo dizaina paraugattēls - logo apraksts un piemēri
Šāds ir mūsu standarts logo konceptu paraugattēlu veidošanā

Šis posms pieder pie darba prezentācijas sagatavošanas. Visi koncepti jau ir gatavi, bet nepieciešams vēl darbietilpīgs laiks, lai ietvertu izstrādātos konceptus vizuāli baudāmos paraugattēlos, atsevišķi aprakstītu, katra pamatdomu un filozofiju, kā arī dažos teikumos ietvertu informāciju klientam par kopējo padarīto darbu (logo stilu, krāsām un visiem secinājumiem, kas tika ņemti vērā no 1.-6.solim).

 

8. Solis: Prezentācija un klienta atsauksmju uzklausīšana

Būvfirmas "AccentBūve" logo koncepti
Rezultātā tika atlasīti un izvēlei piedāvāti 9 logo dizaina koncepti

Kad visas atlasītās un attīstītās skices izstrādātas gatavos konceptos un paraugattēli sagatavoti, mēs tos nosūtām uz klienta e-pastu. Rezultāta prezentēšana iespējama arī uz vietas mūsu ofisā, bet pēc pieredzes – klienti visbiežāk piekrīt visu informāciju saņemt e-pastā, lai to uzreiz ērti aplūkotu un pārsūtītu pārējiem kolēģiem, draugiem, ģimenes locekļiem, kas nereti palīdz izšķirties, pie kura no konceptiem palikt. Ar gala lēmuma veikšanu nesteidzinām un brīvi ļaujam klientam veltīt visu nepieciešamo laiku “īstā” koncepta izvēlei.

 

9. Solis: Revīzijas (pēc nepieciešamības)

Logo revīzijas
Minimālas krāsu revīzijas + paraugi horizontālās versijas izvēlei

Nereti pirms sadarbības uzsākšanas cilvēki mēdz vaicāt: “Cik labojumi tiks iekļauti cenā?” Diemžēl šis ir viens no jautājumiem, kas, šķiet, ieciklējies no lētajām masveida logo dizaina lapām, kas piedāvā "5 par 50 dolāriem" ar "5 labojumiem" utml. Tas atstāj iespaidu, ka darbs, ko izstrādā dizainers ir "nepareizs" vai "kļūdains", un tad nepieciešama "labošana". Mēs vienmēr izstrādājam dizainus ar domu zem paša vizuālā tēla un katru no konceptiem un skicēm pārbaudām visos iespējamos variantos līdz nonākam pie gala konceptiem, tāpēc jau darba procesā mēs strādājam ar domu, ka revīzijām ir iziets cauri, un tās vairs nebūs nepieciešamas. Protams, ja klients izsaka vēlmi pēc citas krāsas, fontiem vai kādas minimālas izmaiņas izvēlētajā konceptā - tas ir pilnībā saprotami, mēs piedāvāsim dažādas krāsu un fontu variācijas! Tātad - ja nepieciešamas izmaiņas, tas ir operatīvi atrisināms, tiklīdz tas nepārsniedz laiku, kas ietilpst norunātajā summā. Ja izmaiņas prasīs papildu darbu un laiku ārpus minētās summas, pirms izmaiņu veikšanas laicīgi informēsim par konkrēto papildu samaksu.

 

10. Solis: Gala failu nosūtīšana

Logo versijas un variācijas dažādām izmantošanas vajadzībām
Gala faili ietver izvēlētā koncepta versijas visdažādākajām izmantošanas situācijām

Kad izvēle par gala konceptu ir veikta un klients ir pilnībā apmierināts, lūdzam apmaksāt logo izstrādes summas atlikušos 50%.
Pēc tam 1-3 darba dienu laikā tiek sagatavoti izvēlētā koncepta gala faili un nosūtīti uz klienta e-pasta adresi. Šis laiks ir nepieciešams, lai konkrēto logo pielāgotu dažādām standarta izmantošanas iespējām (vertikālā un horizontālā versija; vienas krāsas versija lāzergravēšanai, zīmogiem utml. situācijām; dažu krāsu versija, kā paraugs izšuvumiem; melnbaltā versija; izmantotie krāsu kodi; fonti un dažādas citas logo versijas – tas viss atkarīgs no konkrētā koncepta, tā kompozīcijas un toņiem).
Līdz ar to klients var justies pilnībā droši un nākotnē nav jāsaskaras ar nepatīkamām situācijām, kad pēkšņi nākas uzzināt, ka konkrētais logo neder vai kaut kur nav izmantojams. (Vairāk par logo izmantošanu lasi spiežot šeit).
Logo faili, kādus nosūtīsim, būs digitālā formātā (lielizmēra .png ar caurspīdīgu fonu, pilnībā rediģējami .psd faili; vektorgrafikas fails .eps formātā  vienas un/vai dažu krāsu logo versijai, krāsu kodi), ja ir nepieciešamība pēc citu failu formātiem, to lūdzam darīt zināmu pirms darba sākšanas.

 

11. Solis: Tālākā firmas stila elementu izstrāde

Firmas stila izstrāde, firmas dizains, zīmola izstrāde, logo dizains
SIA "Accent Būve" firmas stils - ieskats mūsu darbu turpinājumā, kas sekoja pēc logo izstrādes
 
Logo dizains ir galvenais vizuālais pamats jebkādu tālāko dizainu izstrādē. Profesionālu un kvalitatīvu web dizainu nesāk ar mājas lapas izstrādi, vēlāk tai pielāgojot logo. Arī tas ir veiksmīgi atrisināms, bet standartā logo ir pirmais dizaina izstrādes posms, uz kura stila, toņiem, raksturu un kompozīciju attiecīgi tiek izveidoti visi nepieciešamie dizaini.
Visbiežāk pēc logo izstrādes tiek pasūtīts vizītkaršu un veidlapu dizains, web dizains un jaunas mājas lapas izstrāde, automašīnu uzlīmju dizains, darba apģērbu formas, dažādi reklāmas materiāli (brošūras, plakāti, flaieri), produktu foto un pilnas reklāmas kampaņas sākot no idejas līdz vizuālam risinājumam.
Ja klients ir gatavs un ieinteresēts turpināt sadarbību, tad logo izstrāde ir tikai pirmais ceļa posms. Tas ir interesants un aizraujošs process ne tikai dizaineriem, bet arī pašiem klientiem :)

Laipns aicinājums kolēģiem no citām grafiskā dizaina kompānijām – vēlamies atgādināt, ka ikvienam bez mūsu atļaujas ir aizliegts kopēt, rediģēt, pārveidot, grozīt, papildināt vai jebkādā citā veidā pārpublicēt mūsu mājas lapā vai blogā esošo informāciju. Darbu neaizskaramību nosakām ne tikai mēs, bet arī Autortiesību likums un Latvijas Satversmes krimināllikuma 147.,148. un 206. pants.

20 comments:

  1. Paldies par rakstu!!

    ReplyDelete
  2. Ļoti informatīvi, šis mums noderēs, ko parādīt studentiem :))) paldies

    Agrita M.

    ReplyDelete
  3. Even though it's not in English i got the whole story :)
    Thanks,
    David

    ReplyDelete
  4. Kolosāls raksts un logo superīgs, tiešām forši, paldies.....

    ReplyDelete
  5. patīkami sakarīgs raksts, internetā cik biju atradusi visi tikai pārkopēti ļodzītā latviešu valodā no ārzemju portāliem

    ReplyDelete
  6. es gribu pateik, cik svarigi man bija atrast so info uzskatama veidola, butu kadi lidzekli labprat ar Jums sadarbotos. tas nakotnes planiem!! prieks par to, ka Latvija ir kads kas sniedz sos pakalpojumus limeni, biju saskaries ar to ASV, es godigi pateiksu, ka strada vini reizes piecas "nesimpatiskak" un prasa reizes desmit vairak. par jebko!! ne tikai logo, bet kaut elementaraka majas lapa.

    daudz Jums neizsikstosa radosuma un energijas!

    ReplyDelete
  7. Hey very nice blog!!
    Hi there,I enjoy reading through your article post, I wanted to write a little comment to support you and wish you a good continuation. All the best for all your blogging efforts.
    Appreciate the recommendation! Let me try it out.
    Keep working ,great job!
    play happy wheels | coolmath4kid | game run 3 | run 3 | happy wheels | coolmath games

    ReplyDelete
  8. Know about logo design company in UK
    The logo design company in uk consists of a team of professional graphic designers, and logo designers who can help the business houses in building a brand identity. The logos that they design are very unique and it stands out in the crowd. They try to design the logo in such a way so that it makes a mark in the mind of the audience.

    ReplyDelete
  9. Strādāju pa mārketinga sfēru citā aģentūrā, kur viss notiek daudz vienkāršāk un uz ātro, vienreiz kaut kas tiek nokopēts tā ka nemaz nemanīsi, citreiz logotipus pat netaisa dizaineris, bet priekšnieks uzgrūž jaunai meitenei, kas atnākusi praksi iziet. Lielākoties viss beidzas ar sačakarētām attiecībām ar klientu. Vienalga ir tikai tiem klientiem, kuriem tiešām viss vienalga. Īsumā sakot priecājos, ka ir kāda dizaina aģentūra Rīgā, kas strādā tā ka man prieks skatīties visus jūsu darbus! Ja kādreiz trūkst labs un strādātgribošs mārketinga speciālists ieliekat blogā paziņojumu, labprāt sazināšos!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paldies par labiem vārdiem! Priecātos, ja varat uzrakstīt e-pastā UrbanPicture@gmail.com aģentūras nosaukumu, kurā strādājat. Tikai priekš mūsu pašu info. Paldies!

      Delete
  10. Netīšām uzdūros)) rīt jums zvanu, lai pasūtītu dizainu) esam starptautisks uzņēmums

    ReplyDelete
  11. Hello, your company was recommended by Bolesław Jaglowski!
    Even though we got the idea, is there the same post in English? We are large cargo company. Astonished by your superior designs and willing to collaborate in a long-term. How can we get in touch?

    ReplyDelete
  12. Patika palasīt! Paldies!

    ReplyDelete
  13. vienmer interesanti redzet no a lidz z darba procesu vai ta ir reklama vai dizains. man patika ari citi logo, bet izveletais loti simpatisks. veiksmi darbos!
    Ivita

    ReplyDelete
  14. Getting to know about these amazing and attractive changeover of these logo design within the various vector designs and a huge details of it. Thanks a lot for these info sharing. Web designing company in Coimbatore | best logo design company | Web design Coimbatore

    ReplyDelete
  15. Your post is interesting. Hope you have more useful posts like this
    henrystickmangames.com
    Friv.Pro

    ReplyDelete

Feel free to comment!